Nye Klubhus

23. maj 2018 kl. 14:06

Kære alle Husum´er.

Som jeg har skrevet tidligere så vil jeg opdatere når vi har noget nyt vedr. det nye klubhus. og som jeg også har pointeret mange gange så sker der noget hele tiden, som man ikke ligger mærke til, da det foregår udenfor klubben eller mens i er på arbejde, såsom møder mellem 9 -15 og mails og telefon kontakt.

Men jeg vil her lige skrive sidste nyt om klubhus. Vi er igennem mange måneder blevet kastet frem og tilbage om hvem som kunne svare på vores spørgsmål, om hvor højt må vi bygge, og hvor stort må det være og fjernelse af noget forurenet jord mv.

Man kan sige at den med fjernelse af jorden ja den ligger vi stadig og slås om og nu er borgmesteren fra Teknik- og Miljø indblandet, da vi ikke som frivillige vil kastet rundt og rundt for at få svar på hvem som skal betale for dette. Og så er der selve det nye klubhus, ja der har været mange møder med kommunen og fredningsnævnet om forskellige tiltag som hvor stort - hvor højt - hvilke materialer osv. osv. Det er et kæmpe projekt som virkelig trækker tænder for dem som er i klubhus udvalget, men det er med meget stor glæde at vi er nået så langt, at vi nu har haft indkaldt forskellige arkitekter til at gå rundt i klubben og se hvordan det ser ud nu og hvilke ønsker Husum har til et nyt klubhus (her er samlet indput fra både pige/kvinde og drenge/herre siden), og torsdag den 7 juni ja der mødes klubhusudvalget samt udvalgte trænere og kommunen og fredningsnævnet samt Lokale Og Anlægsfonden, med de 3 arkitekter som er blevet udvalgt til at komme med deres forslag til det nye klubhus, så her vil det meste af dagen gå med de 3 præsentationer, og de udvalgte på mødet får stemme sedler som man nu gør osv. Og så mødes klubbens beslutningsudvalg lørdag den 9 juni, og skal vælge hvem som vinder og dermed skal opføre vores nye klubhus, og dette bliver så officielt 14 juni hvor vinderen for svar.

Og jeg kan sige at projektet er udbudt sådan at de 3 arkitekter er blevet bedt om at komme med en komplet fuld pakke hvor der indgår Entreprenører mv. Så det hus og den pris der er JA det bliver også den pris det kommer til at lyde på, da vi har bedt om en fuldpakke, og det dermed ikke er klubben, som skal være mellem mand men derimod den arkitekt som vinder der har hele projektet.

Og derefter så skal vi have valgt en enkelt eller 2 som bliver vores øre og øjne og følge hele projektet, og sørge for alt forløber efter planen, og her har vi 2 af klubbens meget erfarne personer i kikkerten, og har briefet disse 2 personer.

Men der er mange flere udfordringer som vi skal have taget stilling til, men der skal i nok høre nærmere når vi igen er blevet klogere senere på året :-), men som i kan læse så er det en kæmpe udfordring for en lille klub som vores, da vi selv skal stå for det hele og alle er frivillige.

Udover at takke klubhus udvalget (Rasmus Toppel - Jan Sivert - Karen - Lars Søndergaard - Kenneth P - Carsten Snerle - Jann O og Formanden), så er der 2 af disse udvalgs personer, jeg simpelthen er nød til at fremhæve, og som har brugt så meget tid at i ikke aner det, og det er Jan Sivert som er vores mand på alt samt Rasmus Toppel (far til en af vores pige spillere) som qua sit normale arbejde i et Consulting firma, har styr på bygge projekter - økonomi projekter og ja alt vedr. Byggeri, ja uden ham så var vi slet ikke kommet igang og kommet dertil hvor vi er i dag, og folk som dem, ja det gør sgu en stolt i den her frivilligheds verden.

Dette var så lige sidste nyt omkring klubhuset og i hører nærmere når vi er kommet længere i projektet.

Mange sportslige hilsner

Formanden