2700-netavisens Sportpris 2019

09. januar 2020 kl. 14:22

Husum løb igen med 2700-Sportsprisen

Onsdag aften blev det afsløret, hvem af de tre – Husum – Brønshøj eller Stadion, som kunne bryste sig af at få 2700-Sportsprisen for bedste præstation i 2019.

Foto: Jacob Toftager

Det skete ved et hyggeligt arrangement i Pejsegaarden, og endnu engang blev det Husum, der trak det længste strå. Netavisens læsere havde i perioden fra 15. december til nytårsaften kl. 23.59 mulighed for at give deres bidrag til afstemningen, og det faldt altså således ud, at Husum for fjerde gang ud af fem mulige snuppede titlen. Det er jo sådan, at netavisen kun deler sportsprisen ud, hvis nogen har gjort sig fortjent til det. Og det er sket en enkelt gang, at afstemningen udeblev.

Husums formand Johnny Nielsen modtog den flotte pokal flankeret af netavisens redaktør og Jarl Feyling

I år havde netavisen fået næstformand i Brønshøj-Husum Lokaludvalg, @Jarl Feyling til at overrække den flotte pokal til vinderne. Og der faldt pæne ord i hans tale – ikke bare til Husum – men også til Stadion og Brønshøj. Feyling sagde blandet andet:

Jeg hedder Jarl og er næstformand for Brønshøj-Husum Lokaludvalg. Lokaludvalget deler blandt andet penge ud til foreninger som jeres, hvis I ansøger om støtte til arrangementer, der gavner vores bydel. Det gør vi også gerne i fremtiden, så hvis nogen har en god ide, så må I endelig tage kontakt.

2700-Sportsprisen går i år til en klub, der har haft et ganske forrygende sportsår. 2018/2019 var klubben tæt på oprykning til Danmarksserien, og efter første halvdel af den nye sæson ligger Husum suverænt på førstepladsen i Københavnsserien. Holder de gode takter, så er der oprykning, når turneringen er forbi.

Udenfor banen har Husums supportere også markeret sig med imponerende opbakning, blandt andet med videoklip fra Husums kampe, som er gået viralt på nettet. Alle de frivillige der danner fundamentet i klubben hyldes også i dag. Det er imponerende godt arbejde.

Afsluttende vil jeg lige tilføje, at selvom Husum vandt prisen i dag, går ingen her fra som tabere. Set med mine lokale øjne er alle foreninger, der er til stede i dag med til at give særligt unge et positivt fællesskab og er med til at lære næste generation om holdånd og kammeratskab. Det skaber sunde børn og skaber en bedre bydel til gavn for os alle. Det er svært at undervurdere, hvor stor en positiv forskel en god træner i sportsklubben kan have for et barn. Den indsats udfører mange af jer, der er til stede hver dag. Og det fortjener også hyldest.

Med de ord er det mig en stor glæde at kunne sige tillykke til Husum Boldklub med 2700-Sportsprisen.

Forinden havde Brønshøjs formand Jan Juul modtaget en spritny Select fodbold, for andenpladsen i afstemningen. Det er den model, der spilles med, når Superligaen starter til februar. Og IF Stadions træner Thomas Schou modtog en lækker Select håndbold for tredjepladsen.

Efter overrækkelserne blev der hygget i Pejsegaarden, og snakken gik lystigt. Og naturligvis skulle vi da have et billede af den samlede delegation fra Husum Boldklub.

Som det ser ud lige nu, kan 2020 blive det helt vilde jubel år. Det vil ske, hvis Husum rykker op i Danmarksserien og Stadion i 1. division. Spændende bliver it store arrangement har sat sit præg på vores bydel i mere end 40 år. Det bliver spændende !

2700-netavisen gratulerer Husum Boldklub med Sportsprisen 2019 !